Van wie bin ie d’r iene?…….Marcel Muller

VAN WIE IS DAT D’R IENE??

Het heeft even geduurd, maar daar is hij dan in onze rubriek: “Van wie is dat d’r iene”?. Het is Marcel Muller, z’n geboorteplekje(afgezien van de geboorte in het Meppeler ziekenhuis) is  ” an de Wiekbrugge” in het z.g. “Armhuus”. Hij komt uit een redelijk sportief gezin: Vader Cees is oud-voetballer  van Hoogeveen, moeder houdt van hardlopen en zus Vera (de vriendin van Cambuurspeler en buurjongen Erik Bakker) volleybalt in Groningen.

Marcel is  van 12 mei 1989, bezocht onze lagere school “De Horst” en deed daarna  het  v.w.o. aan “Stad en Esch” te Meppel,  om met dat diploma te gaan studeren aan de Technische Universiteit in Enschede.

Eerst enkele jaren werktuigbouwkunde en daarna is Marcel overgestapt op civiele techniek.Hij woont door de week in Enschede, doch gaat ieder weekend beslist richting De Wijk om daar bij zijn vrienden te zijn en………om bij  “zijn cluppie” Wacker te kunnen voetballen.

Daar heeft hij met succes alle jeugdelftallen doorlopen en enkele jaren geleden trad hij toe tot de 1e selectie van onze blauwwitten met als hoogtepunten de promotie van de laatste jaren.

Vooral de promotie vorig naar de 2e klasse was een ware belevenis. En vol goede moed startte hij dit seizoen met ons 1e elftal in die nieuwe omgeving van de 2e klasse.

En dan gebeurt het!! In de allereerste wedstrijd in en tegen Sint Anna Parochie in het verre Friesland, gaat Marcel na 10 seconden(!!!!) krimpend van pijn naar de grond. Het ziet er slecht uit!  Een zware blessure heeft hem getroffen en Marcel is gedoemd om alle tot nu toe gespeelde wedstrijden vanaf de zijkant  te moeten aanschouwen.

En juist deze avond van mijn interview met hem (4 april 2014), nu de competitie naar het einde loopt, traint hij weer mee, doch of hij dit seizoen nog “de wei”weer in kan, is nog twijfelachtig. De pechvogel!!

Op  mijn vraag of ons eerste elftal zich zal handhaven (we zitten aan de vooravond van de derby tegen Ruinerwold) komt er een wat aarzelend antwoord: “Het is een prachtig seizoen geweest, we hebben veel geleerd waar we mee verder kunnen, doch of we het redden…………?????”” Hier zweeg de spreker.

Waar hij wel een duidelijk antwoord opgaf was, dat Ajax landskampioen gaat worden, maar die voorspelling was op dit moment niet zo moeilijk!

Op dat moment riep trainer Hoekstra dat de training begon en of hij er wel aan dacht, dat de boetepot voor te laat komen nog gevuld moest worden!!!!

Wacker zal blij zijn, dat deze fysiek sterke speler, straks weer deel uitmaakt  van de 1e selectie.

Bedankt Marcel voor dit interview en het ga jou in alle opzichten goed!