Van wie bin ie d’r iene?….Begunstiger

WIE ZIJN EIGENLIJK DIE BEGUNSTIGERS VAN WACKER??

Toen aan het eind van het vorig seizoen directeur Mark Lakke van “VAN DIJK IJZERWAREN”  besloot om, om begrijpelijke reden,  zijn sponsorbijdrage aan onze voetbalvereniging stop te zetten, zat men aan Wacker zijde wel even met de handen in het haar!
Mark was een paar jaar ongelooflijk belangrijk geweest voor de club en…..vind maar eens een nieuwe!
Gelukkig kent Wacker binnen haar gelederen een “BUSINESSCLUBWACKER” , die achter de schermen veel goed werk verricht en….de nodige contacten heeft (“lobbyen” heet dat geloof ik!) En die contacten leidden naar Meppel, alwaar uitbater Bert Spronk van café “De Casteleyn” en Jan Bralten van sportzaak “Sport in Stijl” zich hadden laten ontvallen , wel iets voor een dergelijk avontuurtje te voelen. “En zoo is ’t gekoomen” zou wijlen cabaretier Wim Sonneveld zeggen, dat ons 1e elftal er bij zowel uit- als thuiswedstrijden weer picobello bijloopt.
Voorzitter Willem Stadman vond, dat het tijd werd om ook de niet ingewijden in onze vereniging toch eens wat nader te laten kennismaken met deze begunstigers.
Casteleyn

En daarom , stapte ik, om te beginnen , onlangs op een middag dat oergezellige, smaakvol ingerichte caf aan de Grote Kerkstraat in Meppel binnen. Zittend aan de stamtafel vroeg ik aan Bert Spronk, hoe het toch kan, dat een Meppeler zakenman een voetbalclub in De Wijk financieel ondersteunt­?
Het antwoord van Bert (inmiddels 55 jaar oud) is tweeledig:
1. Hij heeft jaren geleden als vaste kelner gewerkt in het voormalige hotel/restaurant “Het Oude Hogenkamp” en dientengevolge daar vele bekenden en vrienden aan overgehouden;
2. Hij vindt het opvallend dat zijn zaak vaak bezocht wordt door mensen uit De Wijk en bovendien komt zijn vriendin uit ons dorp.
Bert heeft het als voetballer niet zo erg ver geschopt; in de jeugd bij Alcides tot het A2 team en later bij MSC tot het “ouwel….team” (recreatie)dat gesponsord werd door café “De Tapperij”.
Hij is inmiddels enkele keren wezen kijken bij een thuiswedstrijd van Wacker en vindt, ondanks het feit dat men op de ranglijst geen vooraanstaande positie inneemt, dat Wacker zich uitstekend presenteert. Een mooie akkomodatie, met een leuke kantine en fantastische kleedkamers.
Bert, en ook Wacker, heeft de intentie om deze samenwerking gedurende drie jaar vol te houden.
Dergelijke mensen moet je in het huidige voetbal koesteren!!!