DE INDELING VOOR WACKER 1 IN 2018/2019

De W.K. wedstrijden zijn voorbij en heel stilletjes begin je alweer te denken aan de nieuwe competitie 2018/2019. Je vraagt je af, hoe de K.N.V.B de indeling gemaakt heeft. En  dat is toch wel een beetje schrikken als je die ziet! Hier komt ie:

Aengwierden, Balkbrug, De Blesse, F.C. Kraggenburg,Lemmer, Nieuweschoot, Oranje Zwart, RKO, Steenwijk, Steenwijkerwold, Udiros, Ulu Sport (Zwolle), V.W.C. (Munnekeburen) en Wacker.

Je ziet dat de richting het Noorden wel vaak genomen moet worden, omdat het Friese gehalte redelijk sterk aanwezig is. Wat we toch wel missen zijn de derby’s in de omgeving (misschien Balkbrug?)

Een indeling met de Drentse clubs Wijster, VIOSO, Pesse,Sweel,Titan, Witteveense Boys,HODO, Schoonebeek, K.S.C.  enz. had  onze blauwhemden (denk ik) toch wel beter gelegen.

Maar ja……………” het is naait aans”, zeggen ze in Groningen. We zullen het er mee moeten doen. Dan maar zorgen dat we volgend jaar weer bij Ruinerwold, Ruinen, Zuidwolde, Havellte en Dwingeloo in zitten!!!

We hopen natuurlijk, dat de selectie, onder leiding van hun nieuwe trainer Theo van Zand, in de 26 wedstrijden die gespeeld moeten worden, daarvoor gaan zorgen!!!!!!

Jan Tijink

Indeling zondag 4e klasse A seizoen 2018-2019

Nr Team Plaats Voorkeurstijd
Nieuweschoot 1 Nieuweschoot 14:00
Steenwijkerwold 1 Steenwijkerwold 14:00
Oranje Zwart 1 Wanneperveen 14:00
Steenwijk 1 Steenwijk 14:00
Udiros 1 Nieuwehorn 14:00
Aengwirden 1 Aengwirden 14:00
Wacker 1 De Wijk 14:00
Lemmer 1 Lemmer 14:00
Blesse De 1 De Blesse 14:00
Kraggenburg FC 1 Kraggenburg 14:00
RKO 1 Rutten 14:00
Ulu Spor FC 1 Zwolle 14:00
Balkbrug 1 Balkbrug 14:00
VWC 1 Munnekeburen 14:00

Indeling zondag Wacker 2, 3 en 4

4e klasse B
Alcides 3
De Blesse 2
Dwingeloo 3
Havelte 2
MSC/Amslod 2
Pesse 2
Ruinen 3
SC Emmeloord 4
Steenwijker Boys 3
Wacker 2
Zuidwolde 3
sv Olyphia 2

5e klasse D
BEW 2
FC Oldemarkt 3
Havelte 3
IJhorst 2
Nieuweschoot 3
Old Forward 2
Oldeholtpade 4
Oranje Zwart 2
Ruinerwold 3
SC Emmeloord 6
SC Emmeloord 7
Wacker 3

6e klasse X
BEW 3
DVSV 2
Dwingeloo 4
IJhorst 3
MSC/Amslod 3
Pesse 3
Ruinen 5
Ruinerwold 4
Uffelte 2
Wacker 4
Wijster 3
v.v. Diever-Wapse 2

 

Gewijzigde concept Teamindeling Jeugd JO19- JO17

Op basis van verzoeken, verschuivingen en opzeggingen zijn wij tot een gewijzigde concept indeling gekomen voor de JO19 en JO17 teams.

De indeling voor JO17 zal na de bekerwedstrijden definitief worden.

JO17-2 en JO17-3 worden beide gelijkwaardige 3e klasse teams. We trachten zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen en houden de opties voor eventuele onderlinge wijzigingen open. Uiteraard binnen de grenzen van mogelijkheden.

Uiterlijk half augustus ontvang je bericht van je nieuwe leider en/of trainer betreffende trainingstijden en de start van het seizoen.

Mocht je vragen of opmerkingen hebben over de indeling, dan kun je contact opnemen met de team coördinatoren.

  • Teamcoördinator WIJC JO17 tm JO19 – Ferry Johannes
    • fhannes@live.nl
  • Team coördinator Vitesse ’63 – Jacob vd Linde
    • tz@vitesse.nl
JO19-1 (2e klasse)
Wilco Bork
Dylan Jonker
Boris Hiemstra
Joren Johannes
Tom Oudman
Janko De Wolde
Kyrohn Donker
Remon Roze
Lenn Spinn
Thomas Keizer
Erik Tuinman
Bart Koetsier
Ali Fatah
Yaqhub Ibrahimkhail
Trainers
Vacant
Leiders
Vacant
JO17-1 (1e klasse) JO17-2 (3e klasse)   JO17-3 (3e klasse)
Luca Benschop Jordy Dekker Ronny Kwant
Hessel Kreeft Jan Westenbroek Gerald Kruier
Coen Snoeijenbos Henri Inberg Arno Scheper
Siemen Hiemstra Julian Steenbergen Maarten Kuik
Danson Bisimwa Twan Steenbergen Daan Van Wijk
Joris Brouwer Jeffrey Katoele Jarno van Lunzen
Arnout van Baalen Kyra Tymens Ewout Vos
Tim Scheper Lara Rutten Bram de Boer
Jasper Bakker Iris Hooijer Maarten vd Hulst
Jordy Hendriks Gert Jan Buiter Egbert Weggemans
Senna Hilbrink Merijn Takens
Peter Kuiper
Ruben Westert Aanvulling vanuit JO17-1 Aanvulling vanuit JO17-1
Sem Liezen Definitieve invulling teams na bekerwedstrijden Definitieve invulling teams na bekerwedstrijden
Robin Blom
Valentijn Lok
Bart Van Der Laan
Mark Zanting
Definitieve invulling teams na bekerwedstrijden
 
Trainers Trainers   Trainers
Jan Waninge Coen van de Heul Vacant
Leiders Leiders Leiders
Vacant Vacant Vacant

Gewijzigde Concept Teamindeling Jeugd JO8 t/m JO15 seizoen 2018-2019

Op basis van verzoeken, verschuivingen en opzeggingen zijn wij tot een gewijzigde concept indeling gekomen voor de JO7-JO15 teams.
Uiterlijk half augustus ontvang je bericht van je nieuwe leider en/of trainer betreffende trainingstijden en de start van het seizoen.
Mocht u vragen of opmerkingen hebben over de indeling kunt u contact opnemen met de team coördinatoren.

 

  • Teamcoördinator JO6 tm JO9 Frank Johnsen M 06 10964619
  • Team coördinator JO10 tm JO12 Marcel Prent M 06 13482388 , Geert-Jan Lubberink 06 25018178
  • Teamcoördinator JO13 tm JO15 Helen van Elven M 06 27440445

 

JO7 (4×4)
JO7-1 (FC Meppel competitie)
Milan Zaagman
Nick Kolk
Noan Pettinga
Teun IJspeert
Noah Zaagman
Casper Verheij
Bjorn Kalter
Julian Boeve
Khian Dekker
Trainer
Sander Dekker
Leider
Sander Dekker en Vacant
JO8 (6×6)
JO8-1 (2e klasse)
Thomas Boverhof
Julian Westenbrink
Jorn Smid
Luuk Travaille
Lorenzo van Echten
Yljan Sloots
Gerrit Koster
Maurice Adolfs
Trainer
Ruud van Zanten
Leider
Jan Pieter Boverhof

 

JO9 (6 x 6)
JO9-1 (1e klasse)   JO9-2 (3e klasse)   JO9-3(4e klasse)
Stan Koeling Boet Boverhof Mila Eefting
Nolan Johnsen Daan Huigen Hanne vd Weide
Guus Compagner Jesra Pettinga Martijn Smid
Milan van Wegen Isabel Dekker Bastienne Gerrits
Koen Kleijer Noortje Lubberink Iskren ten Hoeve
Damian van Echten Tess Brinkman Jelmer Martens
Tom Luttel Tristan Datema Dani Kouwen
Pieter vd Meer
Bram Kleine
Trainer
Alfred vd Weide en Marcel Luttel
Leider
Ruben Kleijer, Frank Johnsen, Walter van Wegen
  Trainer
Joeri Huigen en Willem dekker
Leider
Joeri Huigen
  Trainer
Hans Ten Hoeve
Leider
Jan Martin Smid

 
 

JO10 (6×6)
 
JO10-1 (3e klasse)
Ward Bussemaker
Daan Oliedam
Tieme Klomp
Nout van Spijker
Stan van den Brink
Thomas Donker
Flemming Slot (D)
Damian Groenescheij
Trainer
Vacant
Leider
Marcel Klomp

 
 
JO11

JO11 (8×8)  
JO11-1 (2e klasse) JO11-2G (4e klasse)
Thijs Boverhof Patrick Mikulak
Luuk Lubberink Mick Hulzebos
Luca Stekelenburg Thijs vd Meer
Ewan Prent Lex vd Weide
Damian Bosch Robin Doorn
Jesse ten Berg Menno Martens (D)
Bart van Bergen Fenno Jansen
Marijn Bruins Pieter Talen
Nick de Boer (D) Badry Steenbergen
Thomas Gol (D)
Trainers/ leiders
Marcel Prent
Hilbert Middelveld
Trainers/ leiders
Eddie vd Weide
Alfred Doorn
JO12 (8×8)
 
 
JO12-1 (2e klasse) JO12-2G (4e klasse)
Renzo Koeling Lieve Derksen
Seye Oostra Kim Luttel
Daan Matser Casper van Rosmalen
Tristan Linthorst Tirza Stehouwer
Lucas de Graaf Kasper Maring
Jeroen Kleen Nienke Koster
Ryan Haasjes Joep Rietdijk
Cas Ponsen Merik Takens (D)
Sven Hogenesch (D) Franck van Arragon (D)
Joek van Dijk (D) Annemarie van Bergen
Trainer
Roelof Linthorst, Kyhron Donker
Leider
Vacant
Trainers
Marcel Luttel, Klaas Niek Drost
Leider
Vacant
JO15 (11×11)  
JO15-1 (1e klasse) JO15-2 (4e klasse)
Kyan Arends Cas Hoogeveen
Teun Derksen Tim de Boer
Junior Miguel Rick Steenbergen
Steijn Drost Loes Bouwer
Milan Hogenesch Alexander Versluis
Martijn Zinger Pepijn Rietdijk
Job Matser Tim Hooijer
Julian Bouwer Rick Stehouwer
Merel van Baalen Jasmijn Kuik
Esmee Huisjes Thomas de Ronde
Mart Scheper Beau Dunnink (D)
Max van Spijker Stijn Nijboer (D)
Marc de Graaf Daniel Mus
Trainers, leiders
Mart Westerbeek, Dennis Westerbeek
Administratief leider
Sandra Scheper
Trainers, leiders
Mike Hooijer, Remon Westerbeek
Administratief leider
Lesanka Versluis

HERHAALDE OPROEP TRAINERS EN LEIDERS GEZOCHT VOOR JEUGD WIJC

Voor de volgende teams is WIJC op zoek naar trainers, leiders!

JO9-3
JO10-1
JO15-2
JO17-1
JO17-2
JO17-3
JO19-1

Wij doen een dringend beroep op jullie als ouders, vrienden van WIJC, oud-voetballers en trainers om je aan te melden als trainer en/of leider bij WIJC. Wil je een bijdrage leveren of iemand kennen, dan kan je contact opnemen met Christel Duit 0614890369. Zonder de hulp en inzet van ouders, vrienden en kennissen gaat dit niet lukken.

 

 

 

Van de verzorger………..

Zomerprikkels
Misschien ken je het wel: je bent tevreden met het grootste deel van je lichaam, maar dat ene hoopje vet dat zo hardnekkig op je buik blijft zitten… daar wil je eigenlijk ontzettend graag vanaf. Je bent zeker niet de enige met zo’n probleem! Veel mensen hebben specifieke probleemzones; de bovenbenen, heupen en buik zijn waarschijnlijk de meest genoemde voorbeelden. En hoe kom je nu van dat vet af?

Plaatselijk vet verbranden,
zo vertellen slimme reclames in de dieetindustrie je! Helaas is het niet zo makkelijk. In dit artikel leg ik je uit waarom plaatselijk vet verbranden niet werkt – en hoe je dan wel van dat hinderlijke buikje af komt.

Plaatselijk vet verbranden kan niet
Vet is in feite de manier van het lichaam om energiereserves op te slaan tot je ze in de toekomst nodig hebt. Dat vet wordt ongeveer evenredig over je lichaam verdeelt, zodat de verhoudingen redelijk gebalanceerd blijven.
Wanneer je vervolgens vet verbrandt, doordat je minder calorieën binnenkrijgt dan je verbruikt, bepaalt het lichaam ook weer helemaal zelf op welke plekken dat gebeurt – en over het algemeen zal dus ook de vetverbranding over het hele lichaam evenredig plaatsvinden.
Je kunt je buikspieren dus trainen zo veel je wilt, maar de energie die daarvoor wordt aangeleverd, komt van het vet over je hele lichaam, niet alleen uit dat vetrolletje naast je buikspieren.
Het is belangrijk om dit te beseffen zodat je niet wanhopig veel buikspieroefeningen gaat doen terwijl je niet beseft dat je eigenlijk counter-productief bezig bent. Concentreer je op grote compound oefeningen (meerdere spiergroepen tegelijk), waarmee je spiergroei stimuleert en dus veel calorieën verbrand, hiermee zal je sneller vet verbranden!

Hormonen
Toch zie je vaak dat mensen op bepaalde plaatsen meer vet opslaan dan op andere plaatsen, bijvoorbeeld op hun bovenbenen of buik. Dat is toch niet echt een gebalanceerde opslag? Dat klopt; dergelijke ‘vetoverschotten’ op bepaalde plaatsen hebben doorgaans te maken met de verhouding van hormonen in je lichaam.
Het hormoon oestrogeen staat er bijvoorbeeld om bekend dat het vetopslag rond de benen en billen stimuleert. Buikvet wordt bijvoorbeeld weer geassocieerd met een teveel van het stresshormoon cortisol. En speciaal voor de heren: Alcohol geeft je het idee dat je er relaxed van wordt, echter veroorzaakt dit een urenlange stressreactie welke je lichaam weer tegenwerkt door het cortisol gehalte te verhogen. Let ter controle maar eens op het verschil van je rust hartfrequentie met- en zonder alcohol.
Een dergelijk hormoonoverschot zorgt ervoor dat vet relatief veel naar een bepaalde plaats gestuurd wordt, waardoor het extra lastig wordt om op die plaats weer slanker te worden.
De enige remedie is je voedingspatroon aanpassen, geduld hebben en vooral niet elke dag geobsedeerd voor de spiegel staan!

Geen crash diëten
De oplossing die veel afslankprogramma’s geven, is een dieet waarbij je in korte tijd waanzinnig veel afvalt, zodat al die vetreserves allemaal verdwijnen. Vaak wordt dat advies nog gecombineerd met ‘geheime trucs’ waarmee je plaatselijk vet zou kunnen verbranden. Nu je weet dat dat onmogelijk is, besef je waarschijnlijk ook dat je dit soort programma’s maar beter links kunt laten liggen.
Plaatselijk vet verbranden is dus niet mogelijk. Dergelijke crash diëten zijn in werkelijkheid niet alleen waanzinnig ongezond, ze hebben ook nog eens nauwelijks effect. Je lichaam gaat door het calorieën tekort uiteindelijk spierweefsel aanspreken om aan voldoende energie te komen. Het gevolg is dat je lichaam steeds minder snel calorieën verbruikt, met als gevolg dat je snel aankomt zodra je weer normaal gaat eten.

Wel afvallen
Is het dan wel mogelijk om van die vetophopingen af te komen? Jazeker, maar helaas is er geen snelle short-cut die ervoor zorgt dat je binnen een maand op je gewenste figuur zit, zo werkt je lichaam simpelweg niet.
Wat je zult moeten doen, is geleidelijk en op een gezonde manier afvallen: zorg met een klein calorieëntekort dat je maximaal 500-750 gram vet per week verliest, zodat je geen last krijgt van het welbekende jojo-effect. Geef het voldoende tijd, waarschijnlijk is je probleemzone de laatste plaats waar het vet zichtbaar begint te verdwijnen.

Spieren trainen
Eerder noemde ik dat plaatselijk trainen niet helpt om plaatselijk vet te verbranden, omdat de energie toch van over je hele lichaam gehaald wordt. Toch is er één reden dat het zin kan hebben om de spieren op je probleemplek te trainen, ook al raak je er plaatselijk niet direct vet mee kwijt.
Door spierweefsel op te bouwen verhoog je het dagelijks calorieverbruik in rust en zorg je er bovendien voor dat je huid er op de plek in kwestie strakker en minder ‘kwabbig’ uitziet.
Zo voorkom je dat je buik of bovenbenen er mollig uit blijven zien, ook wanneer je eenmaal van dat laagje vet af bent!

Meten is weten
Tenslotte is het belangrijk om de weegschaal zoveel mogelijk links te laten liggen. Spiermassa is nu eenmaal zwaarder dan vetmassa waardoor de weegschaal tijdens het proces wel eens demotiverend kan werken. 500 gram vet verlies betekent niet automatisch een halve kilo minder gewicht!
Beter is het om wekelijks torso, buik, heupen en bovenbenen op te meten. Dat zie je het werkelijk resultaat en het werkt een stuk motiverender.

Succes!

Jacques Smits, Sporttherapeut/Verzorger VV Wacker 06-15438822
DearBodyWorks Sporttherapie

 

Programma Voorbereiding Seizoen 2018/2019

Vr         10       augustus                       1e training optioneel(afhankelijk vakantie inventarisatie)

Zo        12        Augustus                     10:30 uur Training (eventueel met lunch??)

Di        14        Augustus                     19:30 uur Training.

vr         17        Augustus                     19:30 uur Training.

Zo        19        Augustus                     OW 14:00 uur Wacker-USV

Di        21        Augustus                      19.30 uur training

Vr        24        Augustus                     19:30 uur Training.

Zo        26        Augustus                     OW 14:00 uur Wacker-SV Zwolle

Di        28        Augustus                     OW 19:30 uur VVAK- Wacker

Vr        31        Augustus                     19:30 uur Training.

Za/zo   1/2     September                  Bekerwedstrijd

Di        4          September                  OW 19.30 uur Wacker – MSC zaterdag

Vr        7          September                  19:30 uur Training.

Za/zo   8/9      September                  Bekerwedstrijd

Di        11        September                  OW 19:30 uur

Vr        14        September                  19:30 uur Training.

Za/Zo  15/16  September                  Bekerwedstrijd

Di        18        September                  19:30 uur Training.

Vr        21        September                  19:30 uur Training.

Zo        23        September                  1e Competitiewedstrijd