Wedstrijdverslag USV – Wacker

U.S.V. = WACKER 5-0
Voor de mensen die het niet wilden geloven, dat de inbreng van de oostelijke vertegenwoordigers (O.V.C. uit Ommen en U.S.V. uit Nieuwleusen) in de 4e klasse E van de afdeling Noord, bepalend zal zijn voor de bovenste plaatsen in deze klasse, kan ik mededelen dat vanmiddag in Nieuwleusen wel is bewezen, dat die stelling volkomen juist is!! Evenals 2 weken geleden, toen Wacker een lesje kreeg ( 5 – 2 nederlaag) van O.V.C. Ommen, kregen onze blauwwitten vanmiddag opnieuw een smadelijke, doch zeker verdiende nederlaag te verwerken tegen de mannen van U.S.V.
En toch, voor de supporters van Wacker, die aanwezig waren op die prachtige akkomodatie van U.S.V, was er in het eerste kwartier toch een stille hoop dat het krachtsverschil nog wel eens mee kon vallen in deze wedstrijd.
Wacker deed leuk mee, kreeg zelfs enkele kansjes, doch toen doelman Daan Dekker een hard schot niet onder controle kreeg, was Nieuwleusen er snel genoeg bij om dat af te straffen. Dat gaf Wacker een duidelijke “tik” en Nieuwleusen had dit “mazzeltje” juist nodig om meteen beter te gaan spelen. Wacker hield tot de rust de deur nog aardig dicht en kon met een 1 – 0 achterstand thee gaan drinken.
En dan zie je hoe snel een wedstrijd beslist kan worden!
Binnen een paar minuten na de rust, kijkt Wacker tegen een 3 – 0 achterstand aan. Een dekkingsfout en een strafschop ( veroorzaakt door doelman Daan Dekker), brengt die 3 – 0 op het scorebord. En dan worden het voor de mannen uit De Wijk nog zeer zware 40 minuten!! De blauwwitten van U.S.V.. voelen zich nu als een vis in het water en kunnen met goed voetbal de score opvoeren naar 5 – 0.
Natuurlijk blijven de jongens van Wacker strijden om tenminste de eer te redden en omdat een geweldige “pegel” van Rob van Luin (??) tegen de paal vliegt, lukt zelfs dat niet. Blijft over de troostprijs, dat verliezen van een sterkere tegenstander niet erg mag zijn!