V.V. BEILEN – V.V. WACKER  0  –  0

Het is lang geleden, dat beide clubs elkaar in competitieverband hebben ontmoet (volgens een deskundige Beilenaar 9 seizoenen!!). In dat seizoen, nog steeds volgens die deskundige won Wacker die wedstrijd met  1 – 0, werd Beilen dat jaar kampioen en promoveerde naar de 2e klasse. Tot zover de historie, terug naar het heden.

Prachtig voetbalweer, twee ploegen die allebei nog wel baat hebben bij een gunstige uitslag: Beilen lonkt nog wel een beetje naar de bovenste plaatsen en Wacker, als goede middenmoter, is nog net niet veilig om de P/D wedstrijden (promotie/degradatie) te ontlopen. Dus vol verwachting klopt ons hart ten aanzien van deze wedstrijd, die onder leiding van scheidsrechter Jongman, die een rustige en correcte wedstrijd floot,                van start gaat.

Wacker moet het deze middag doen zonder de middenvelders Rob van Luin en Marc de Graaf. Met name de altijd technisch vaardige Rob van Luin wordt node gemist! Het blijkt meteen al, dat beide ploegen weinig voor elkaar onder doen en het spel gekenmerkt wordt door ‘LANGE HALEN, VROEG THUISVOETBAL” Beide keepers hebben een niet al te drukke middag, al heeft keeper Wart van Holsteijn de doelpaal een keer nodig om hem te helpen.

Ook na  de rust  hetzelfde spelbeeld. Geen doelpunt tegen krijgen en een puntje meenemen naar huis en dat lukt ze, in een overigens sportieve wedstrijd!

Woensdagavond a.s. 17 april, om 18.45 uur, speelt Wacker de uitwedstrijd tegen Oranje Zwart en zondag a.s. komt v.v. Ruinen naar DE Wijk.

Jan Tijink (supporter)