Wedstrijdverslag (beker) Wacker – VKW

groepsfoto1e_site WACKER – V.K.W.  2 – 9
“Een nederlaag van 9 – 2,
Wat moet je daar nou mee”??
Ja, dat zal trainer Bart Smid zich ook wel afvragen.En  ook de spelersgroep zal hier nog wel eens over nadenken.
Oh, er zijn excuses genoeg aanwezig om een verklaring te vinden voor deze zeperd! Ik zal trachten er een paar te noemen:
1e.    Dat V.K.W., uit dat mooie dorp Westerbork, is al sinds jaar en dag een    gerenomeerde voetbalclub! Vorig jaar speelde men nog in de 1e klas!! Bovendien hadden de “Börkers” al een paar grote overwinningen in de bekercompetitie op zak. 8 – 1 tegen De Blesse en 4 = 1 tegen het toch zeker niet zwakke Zuidwolde’
Dus, was er een tegenstander met veel kwaliteit aanwezig aan de Wiltenweg!
2e.    Is het verstandig om een dergelijke wedstrijd  tijdens het “Wiekerfeest”  te spelen? (met o.a. The night before!!) Boze tongen beweren zelfs, dat een van de spelers diep in de nacht nog getracht heeft  zijn conditie op peil te moeten brengen, door in het openluchtbad een duik te nemen!!
Elke speler moet voor zichzelf maar uitmaken of hij de juiste manier gebruikt heeft om zich voor te bereiden op deze wedstrijd. Ik heb mijn twijfels!!
“Moet kunnen” roept men dan! Zeker, maar kijk dan niet vreemd op dat  je door  een dergelijke tegenstander “geslacht” wordt.

Dus was het niet verwonderlijk,dat het elftal op vele plaatsen enorm te kort kwam. Niet rampzalig in dit stadium, als men er maar lering uit trekt.
Misschien zit er ook nog een lichtpuntje  in zo’n rampzalige wedstrijd, zo vlak voor de aanvang van de competitie a.s. zondag tegen F.C. Assen in Assen, n.l. dat men deze week de koppen dicht bij elkaar steekt en elkaar (en ons) belooft dat dit eenmalig was!
Dan durf ik zondag wel naar Assen te gaan!

20150830_132630_site 20150830_184755_siteNa de wedstrijd
nog even naar