Wedstrijd verslag Wacker-Gomos

DSC_0069[1]WACKER – GOMOS 0 – 4
Storm, regen, kou, allemaal aanwezig!! De wedstrijd tegen GOMOS (uit Norg) moest toch doorgaan, want het veld was, volgens de goed fluitende scheidsrechter Richard Smits uit Musselkanaal, in uitstekende conditie. De letters GOMOS betekenen: Goede Oefening Maken Ons Sterk.Nou, dat ze in Norg goed geoefend hadden , bleek wel uit het spel van de geelzwarten uit Norg.
Vanaf de aftrap waren ze meteen al een “tikkeltje” beter, hoewel Wacker met enthousiast spel probeerde bij te blijven. Helaas kreeg men na 10 minuten de eerste dreun al te pakken, toen een vrije trap van Gomos op onverklaarbare wijze in het doel belandde.
Nog niets aan de hand, zag je de aanhang van Wacker denken. Maar als het dan even later, opnieuw uit een vrije trap van Gomos, 2 – 0 wordt, worden de donkere wolken nog zwarter dan ze al waren. Die vrije trap werd door keeper Bram in eerste instantie gestopt, doch de terugspringende bal werd alsnog door een GOMOS-speler binnen gewerkt.
En terwijl het weer steeds onstuimiger werd, begonnen we aan de tweede helft. GOMOS begon steeds meer en meer het heft in handen te nemen en toonde aan toch wel tot een van de betere ploegen in deze 3e klasse B te behoren.
DSC_0057[2]En de nekslag voor Wacker kwam, toen een schot via de binnenkant van de paal binnenviel .En de vierde goal deed de deur helemaal dicht!!
En wat Wacker ook probeerde, het had allemaal , ondanks de aanwezige goede wil, te weinig inhoud.Men heeft, tegen dit soort ploegen, toch te weinig kwaliteit om een rol van betekenis te spelen en het zal een kwestie van levensbehoud worden voor onze blauwwitten in deze 3e klasse.
Ik fietste met een supporter van Wacker naar huis en die zei tegen mij, bij het afscheid nemen : “Maar we geven de moed nog niet op”!!
En zo is dat!!

Jan TijinkDSC_0047[2]

En de pupillen van de week waren er ook weer bij!