V.V. WACKER – V.V. RUINERWOLD  7 – 1 (!!!!)

Een “zevenklapper” in De Wijk! De wedstrijd van Wacker in de 2e ronde voor de bekercompetitie, op vrijdagavond,   op verzoek van Ruinerwold in verband met het dorpsfeest,  gespeeld, werd voor de Ruinerwoldigers  nou niet een feestelijke avond passend bij het dorpsfeest. Tegen buurman Wacker liep men tegen een smadelijke nederlaag van 7 – 1 aan. Was men dan toch al met de gedachten bij dat feest? We zullen het nooit weten, maar feit  is  wel, dat  de Wijkers beter door de voorbereiding  op de aanstaande competitie zijn gekomen, dan de roodwitten uit Ruinerwold. Het was (en is) bekend dat trainer Gert Jan Hoekstra bij Wacker over een brede selectie van zo’n 18 potentiële spelers voor zijn 1e elftal beschikt. De kunst is dan dus wel om de juiste speler op de juiste plaats te zetten. Al experimenterend is Hoekstra daar, na een aantal pittige wedstrijden , redelijk in geslaagd. Na de wedstrijd van vorige week in en tegen IJhorst, waarin Wacker nogal wat kansen liet liggen, was het vandaag toch wel raak.

Vanaf het begin was  duidelijk te zien, dat de mannen uit De Wijk een klasse hoger spelen dan Ruinerwold. De snelheid is op dit moment een goed wapen van de “Wiekers”. Het was in de 22e minuut dat Dennis Westerbeek met een schitterende pass , Joris Brouwer (hij speelde weer een prima wedstrijd) op pad stuurde. En dan weet je het wel!!!. Enkele seconden later ligt het bruine monster dan achter de keeper van Ruinerwold. En 1 minuut later hadden beide heren de rollen maar omgedraaid en mocht Dennis schitterend scoren. Dat was een tik, die Ruinerwold niet meer te boven is gekomen! En diezelfde Dennis Westerbeek scoorde, ook weer op prachtige wijze, de 3 -0 (hij scoorde deze middag zelfs 4 keer!!!). Met deze stand kwam ook de rust. En met zo’n achterstand van 3 – 0, is het moeilijk om de zaak weer op te laden. Dat bleek ook wel. De mannen uit De Wijk roken bloed en gooiden er nog een schepje bij op. Al snel was er een penalty, gegeven door de rustig, goed leidende scheidrechter Harm Jan Drogt (onder luidende protesten van de Ruinerwoldigers). En wie laat je die penalty dan nemen?? Juist ja, de man die in bloedvorm is! Dennis en dan is het 4 – 0. Mart Westerbeek wilde niet achterblijven bij neef Dennis. Na een prachtige, snelle run langs de lijn, schoot hij nummer 5 binnen. En Ruinerwold??? Deden die dan niks meer? Natuurlijk wel. Zij vochten ervoor om die hatelijke 0 weg te krijgen. En dat lukte ze, met misschien wel het mooiste doelpunt van deze middag. Een prachtig schot, onhoudbaar voor de jeugdige  keeper Bart van der Laan, die trouwens een beste wedstrijd keepte! Wacker kreeg er geen genoeg van en aanvoerder Edwin Dekker, meestal wel aanwezig bij het doelpunten maken, vond dat hij ook deze dag niet kon  achterblijven en hij maakte het halve dozijn vol. 6 – 1.

Nog één keer kreeg Dennis Westerbeek het  op zijn heupen en in de 80e minuut kon de dappere keeper van Ruinerwold, de bal wederom uit het net halen. Eindstand .   7 – 1.

Ik denk, dat de jongens van Ruinerwold maar snel naar de feesttent zijn gegaan om deze nederlaag zo snel mogelijk weg te spoelen!