V.V. WACKER  –  V.V.HAVELTE  5  –  1

Het eerste thuiscompetitieduel van onze club Wacker, werd onder barre “hondeweersomstandigheden” afgewerkt op een, tegen alle verwachtingen in, voortreffelijk te bespelen veld. Dit is toch ook wel mede te danken aan dat “onderhoudsteam”, bestaande uit enkele vrijwilligers bij Wacker!!

De wedstrijd tegen de “buren”uit Havelte had toch voor beide clubs een verschillend uitgangspunt. Havelte had haar eerste wedstrijd op eigen veld tegen Zandhuizen met 2 – 1 verloren en Wacker wist nog niet goed hoe men die 6 – 0 uitoverwinning in Darp moest plaatsen. Een uitschieter, hoorde je alom. Niet dus!! Dat liet het team van trainer Theo van ’t Zand meteen van de aftrap zien. Fris (kon ook niet anders bij dit weer!!!) en levendig ging de jonge ploeg van de blauwwitten van start. Havelte probeerde nog wel “bij te benen”, doch de Wijkers waren in alle opzichten de betere ploeg. In de 12e minuut ontstond het eerste doelpunt toen een handsbal leidde tot een strafschop. Daar weet aanvoerder Edwin Dekker dan wel raad mee. En als dan Havelte zo nu en dan een poging waagde om er uit te komen, stond daar een goed verdedigende achterhoede met de weer zeer betrouwbare, jeugdige keeper (17), Bart van der Laan aan het hoofd. Ook laatste man Koen Dekker wordt steeds bepalender in die achterhoede.In de 19e minuut scoorde Rob van Luin de tweede goal en nog voor de rust scoorde aanvoerder Edwin Dekker uit een prachtige aanval nummer 3. Na de rust, toen het nog steeds harder begon te regenen, vond ook Joost van der Weide het tijd worden om te scoren (4 – 0) en hij nam ook de vijfde goal, met een miraculeuze kopbal, voor zijn rekening.

Dat Havelte in de laatste minuut de eer nog redde, zullen vele bezoekers niet gezien hebben, omdat ze al op weg waren naar de warme kachel!

Een prima wedstrijd van  Wackerzijde, onder leiding van een uitstekende scheidsrechter Vree Egberts uit Diever.

Voor Wacker staat volgende week de derby (uit naar Ruinerwold) op het programma!