(Oefen) wedstrijd verslag Wacker – VVAK

OEFENDUEL WACKER – VVAK  5 – 0

Heel langzaam kruipt het nieuwe voetbalseizoen dichter en dichter bij. Het is gewoonte om daar een oefenperiode aan vooraf te laten gaan en de nieuwe trainer van Wacker, Theo van ’t Zand,heeft duidelijk goed nagedacht hoe hij zijn team goed aan de startlijn kan krijgen. Hij heeft daartoe een aantal tegenstanders uitgenodigd van zeer verschillend niveau. Het begon met een wedstrijd tegen USV uit Nieuwleusen (zijn oude club) dat duidelijk liet zien toch al een stapje verder te zijn dan Wacker. Toen kwam S.V. Zwolle, uitkomend in de 3e klasse Oost, aantonen, dat er toch nog wel duidelijk verschil in de 3e  en  de 4e klasse zit. Uitslagen zijn in zo’n periode niet van belang, het gaat er om dat het team er iets van opsteekt en  naar elkaar toegroeit. En bij het aanschouwen van de wedstrijd van vanavond, tegen de 5e klasser VVAK (Voetbal Vereniging Alteveer Kerkenveld),,waren die doelstellingen duidelijk zichtbaar aanwezig.

Onder leiding van de goed fluitende scheidsrechter René de Boer uit Hoogeveen, legden de blauwwitten een aardig potje voetbal op de (prima ) groene mat van het 2e veld. Het werd 5 – 0 met 2 doelpunten van Mike Hooier, één van Edwin Dekker en twee van Rob van Luin, waarbij vermeld moet worden dat de voorbereiding van goal  nr. 4 duidelijk op naam komt van Maurice Bouderij!! Formidabel!!

Al met al: We gaan met een goed gevoel a.s. zondag richting Zandpol voor de 1e bekerwedstrijd.

P.S.  Volgende week dinsdagavond  speelt Wacker nog een vrienschappelijke wedstrijd tegen MSC (zaterdagafdeling) uit Meppel.