Wedstrijdverslag Wacker 3 – Emmeloord 7

Onder ideale omstandigheden speelde Wacker 3 zondagochtend zijn eerste thuiswedstrijd van de competitie 2018-2019. Na een aantal opwarmwedstrijden in de Beker, waren de mannen van Wacker 3 gereed om, net als vorige week, 3 punten te pakken tegen Emmeloord.  Na 10 minuten spelen, had Wacker reeds 300 % kansen gehad. Maar deze was niet benut. Een goed combinerend Wacker 3 verzilverde na 13 minuten een mooie aanval, die werd afgerond door de altijd scorende Frank Johnsen. Wacker bleef rustig combineren en na wederom een mooie aanval kwam good old Erwin Stadman vanaf links voor  de goal en scoorde op aangeven van Frank de 2-0.

Misschien dacht Wacker 3 de wedstrijd in de pocket te hebben, maar na slordig balverlies in de achterhoede, scoorde Emmeloord uit het niets de 2-1. De tegengoal kwam het spel van Wacker 3 niet ten goede. Na slordige passing en wat gemopper over en weer bleef de stand tot de thee 2-1.

Na rust bleef het onnauwkeurige spel de grootste tegenstander van de mannen uit De Wijk. Door twee zeer goede reddingen van keeper Dennis Erkemeij, bleef de voorsprong van 2-1 gehandhaafd. Het was vooral aan de thuisploeg te wijten dat de teller nog niet op 6 stond voor Wacker. Een aantal 100% kansen waren niet aan Wacker besteed. Wie anders dan Frank Johnsen brak de  ban, na een vloeiende aanval kwam de bal met een stuiter voor de voeten van Frank en met een prachtige lob passeerde hij de, tot dan toe redelijk gelukkige keeper van Emmeloord, 3-1. Bij Emmeloord was het geloof op een goed resultaat in De Wijk nu wel verdwenen. 10 Minuten voor tijd was het definitief over voor de mannen uit de polder. De opgekomen verdediger Ferry Johannes scoorde de 4-1 na een mooie assist van Frank. Wacker 3 staat na twee wedstrijden op de eerste plaats en spelen volgende week hun derde partij tegen Old Forward.

De reporter