SJO Triville JO15-1 en Borger JO15-1 aan elkaar gewaagd in thriller met 9 goals.

Met de kwartfinale van dinsdagavond tegen Hoogeveen nog in de benen, kwam zaterdagochtend Borger op bezoek. De vorige ontmoeting werd met 1-2 gewonnen door goals van Badry en Ryan.

Door blessures misten we Jesse en Savin, maar deze 11 jongens aan de basis waren wel fit.

Ryan Badry Niek
Fenno Renzo Damian
Ewan Thijs Seye Bart
Luuk

Wissels: Abel en Daan

Het spelbeeld van Borger werd snel duidelijk. Net als in de uitwedstrijd zakte Borger in en liet Triville het spel maken. Al na 2 minuten kreeg Triville een corner en daar stond Fenno helemaal vrij om de bal goed in te koppen (1-0).

2 minuten later was het alweer gelijk, Bart en Seye gingen samen naar de bal toe waardoor er ruimte ontstond voor de speler van Borger. Hij schoot vervolgens de bal over Luuk heen van een metertje of 20 (1-1).

Borger bleef hetzelfde spelen en lieten ons opbouwen wat best vaak misging. Ballen werden veelte vaak blind naar voren getrapt in plaats van de bal rustig achterin rondspelen. Toen de jongens wel lekker gingen voetballen werd het meteen beloond. Renzo kreeg de bal op randje 16 en schoot de bal hard in de korte hoek. De bal leek houdbaar, maar toch had de keeper te veel moeite met het schot (2-1).

De voorsprong van Triville was helaas van korte duur, want Borger scoorde alweer. De lange aanvaller van Borger schoot vanaf de punt van de 16 de bal hard en laag in de lange hoek   (2-2).

Voor de rust komt Triville ook nog op voorspong. Renzo dribbelt de verdedigers van Borger makkelijk voorbij en komt in de 16 nog een verdediger tegen, alleen die zet zijn sliding net te laat in waardoor hij Renzo raakt. De scheidsrechter die eerst zijn fluitje was vergeten, floot voor een penalty. Badry benutte de penalty (3-2). Met die stand gingen de spelers ook aan de thee.

Borger had nog steeds de dezelfde intenties, de tegenstander een fout laten maken en die fout afstraffen.

In de 45ste minuut ging de aanvallende middenvelder maar eens op avontuur, niemand pakt hem aan en hij schiet vervolgens de bal langs Luuk (3-3).

Na dit moment was Triville het even kwijt en dat is terug te zien in de scherpte op het veld, want een van de gevaarlijkste spelers van Borger wordt over het hoofd gezien. Hij kreeg een dieptebal op maat en ging 1 op 1 met Luuk. Luuk kon de bal nog 3 keer tegenhouden, maar de 4e poging van de aanvaller ging er in (3-4).

Maar weer toonde Trivlle veerkracht, want het werd weer gelijk. Badry kreeg de bal in de voeten na een geblokt schot en 1 op 1 met de keeper maakte hij geen fout en schoof hij de bal laag in de hoek (4-4).

Voor Borger was het de laatste minuten alleen maar tegenhouden om dat ene punt te verdedigingen, maar ook dat lukte de groen-witte niet. Na een goede aanval kwam de bal tegen de paal aan, maar daar stond Abel die snel reageerde en de bal in het doel schoot     (5-4).

Zo ging Triville uiteindelijk toch nog met de winst vandoor door zichzelf weer in de wedstrijd te knoken net als afgelopen dinsdag. En zo sloten ze een heerlijke week waarin de halve finale werd bereikt goed af door dit potje te winnen.

Aankomende zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Olympia op het programma en daar hebben we goede herinneringen aan, want daar werd afgelopen december het kampioenschap van de hoofdklasse bereikt. Om 10:30 gaat er worden afgetrapt in Hasselt. Tot dan!