Wedstrijdverslag Wacker-BEW (10-5-2018)

WACKER  — BEW  2 – 1.

Het werd geen al te beste wedstrijd tussen Wacker, dat zich al enkele weken geleden, veilig heeft gespeeld en nauwelijks nog aanspraak kan maken op de bovenste plaatsen en BEW uit Vledder, dat in hevige degradatienood verkeert.Desalniettemin gingen de mannen uit Vledder, vanaf de aftrap, er flink tegenaan om toch nog die strohalm vast te grijpen. Wacker was de iets meer vaardiger ploeg,  doch BEW was met snelle uitvallen toch wel gevaarlijk.

Na 11 minuten was het de aalvlugge Rob van Luin die er op links vandoor ging, een sublieme voorzet afleverde, die door Mark Kramer netjes werd afgewerkt. 1 – 0 voor Wacker en je denkt dan dat Wacker nu wel zal doordukken; niets was minder waar. BEW stroopte de mouwen nog maar eens wat meer op en kwam zowaar op gelijke hoogte. Wacker probeerde nog wel om voor de rust in veilige haven te komen(had ook gemoeten gezien de vele kansen!) doch de ruststand werd gehaald met een 1 – 1 stand.

Na de rust eigenlijk hetzelfde spelbeeld. Een verwoed strijdend BEW, waarbij zij toch ook wel de nodige kansen kregen, maar waarbij invallerkeeper Henri Knipmeier liet zien uit het goede “keepershout”te zijn gesneden. Wel nam Wacker in de 46e minuut met een doelpunt van (alweer) Edwin Dekker, de leiding met 2-1, doch het bleef de gehele wedstrijd gevaarlijk voor het Wackerdoel. Doch onze blauwwitten bleven gelukkig baas in eigen huis en consolideerden de prima prestaties van de laatste weken.Met nog 2 thuiswedstrijden(Oranje Zwart en Balkbrug) en 2 uitwedstrijden (Kraggenburg en BEW van vanmiddag) kan het puntenaantal nog wel lekker oplopen.