Wedstrijdverslag Veno – Wacker

VENO – WACKER  6 – 0 (!!!)

Tjonge,tjonge, wat was het heerlijk in de zon, op een bankje, je zou bijna vergeten dat je naar een voetbalwedstrijd  zit te kijken in de 4e klasse E van district Noord.  tussen het Vollenhoofse Veno en Wacker uit De Wijk. We zijn in een fase van de competitie beland, waarbij de belangen van de ene club groter zijn  , dan die van de andere. Veno  doet nog duidelijk mee om de bovenste plaatsen, terwijl voor Wacker de tocht door het dorp op de platte wagen heel, heel ver weg is (Ja, misschien met het Wijker Feest)!! Een en ander straalde er zondag in Vollenhove ook duidelijk af van de Wijker blauwwitten. En als je dan binnen 30 seconden vanaf de aftrap,  met 1 –  0  achter komt, valt een groot deel van de motivatie (zo die er al was!) weg.

De roodwitte ploeg uit Vollenhove, ook zeker niet fraai spelend, rook bloed en snelde in een vlot tempo naar een 3 – 0 voorsprong met de rust.

Als dan de Wijker ploeg na de pauze door blijft gaan met het opeenstapelen van fouten, zijn de jongens van Veno niet te beroerd om daar gretig gebruik van te maken. In een rap tempo schieten ze hun ploeg naar een 6 – 0 overwinning.Het enige wat er voor ons als supporters overblijft, is het genieten van het  heerlijke zonnetje na al die koude zondagen!!  De jongens van Wacker sloffen met kilo’s lood in de schoenen richting de verfrissende douches. Toch hoop ik, dat men in de loop van de week tot de ontdekking komt , dat je als sportman sportief wel verplicht  bent aan Jan en alleman, om tot het bittere (hoe bitter ook!!) eind door te strijden. Ik ben benieuwd!!!