Wacker3- Havelte3

Een mooie zondagochtend in de wijk. Ideale omstandigheden voor een potje voetbal. Op het programma Wacker3-Havelte3. Op voorhand beloofd het een spannende pot te worden, beide teams hadden hun wedstrijden gewonnen waarbij Havelte zelfs nog geen doelpunt geïncasseerd had. De wedstrijd ging zoals verwacht gelijk op. Toen was er opeens een slimme uitbraak met een splijtende dieptepass op de spits van Havelte. Die wist met dit buitenkansje wel raad en punterde de bal langs de doelman. 0-1. Dat was een tegenvaller. Niet veel later werd de rechtsbuiten van Havelte per ongeluk getorpedeerd door Theo. Jan Koster was onverbiddelijk, strafschop voor Havelte. Deze penalty werd onberispelijk binnen geschoten.

Wacker had kansen zat om in ieder geval terug te komen in de wedstrijd echter werden deze jammer genoeg niet verzilverd.

Echter ging vlak voor rust Remco voor de aansluitingstreffer maar werd daarbij gevloerd door de verdediging van Havelte. Strafschop voor Wacker. De doelman van Havelte werd door Jan Pieter vakkundig de verkeerde hoek ingestuurd. 1-2. Na de thee had Wacker het overwicht en kreeg het nog een aantal goede kansen. Wacker had echter wederom een penalty nodig om op gelijke hoogte te komen. Niels werd in kansrijke positie in de rug geduwd, waarna wederom JP de keeper de verkeerde hoek in wist te sturen. Havelte kon nog één keer verrassend uitbreken en 1 op 1 komen met de keeper. Deze kans werd niet verzilverd waardoor beide teams genoegen moesten nemen met een gelijk spel. Gezien het spelbeeld geen onterechte uitslag en beide teams gingen tevreden aan een welverdiend biertje. Over twee weken wacht de klassieker in en tegen IJhorst. Graag zien we weer net zoveel support als afgelopen zondag.

Reporter