WACKER – SMILDE ’95  2 – 2

Terwijl in de 4e klasse A bijna alle wedstrijden werden afgelast, kon er volgens scheidsrechter  Freddy Oosterhout uit Steenwijk wel gespeeld worden op het sportveld in De Wijk. En achteraf gezien was dat een terechte beslissing, hoewel het voor de spelers niet altijd meeviel om op  de been te blijven.

En ondanks dat alles , werd het toch  een spannende wedstrijd. Beide ploegen ontliepen elkaar niet zoveel en daarom was een  gelijkspel uiteindelijk de beste uitslag.

Wacker, de laatste wedstrijden uitstekend op dreef, begon enthousiast aan deze wedstrijd, doch de mannen uit Smilde boden goed tegenstand en kropen langzaam uit hun verdedigende stelling. Wacker nam na 11 minuten de leiding toen Dennis Westerbeek een aanval prachtig afwerkte. Hij scoorde uit een zeer moeilijke hoek de 1 – 0 voorsprong. Dat gaf Smilde ’94 nog meer spirit om de tegenstand te verhogen. Nadat een goal ( kopbal) van aanvoerder Edwin Dekker om dubieuze (buitenspel) reden werd afgekeurd, kwam Smilde uit wat gepruts voor het doel van Wacker,op gelijke hoogte. Gelukkig wist de snelle Koen van Luin Wacker nog voor de rust opnieuw aan de leiding te brengen, doch na de rust begon  Smilde duidelijk aan de gelijkmaker te ruiken. En ondanks het feit dat Wacker behoorlijke kansen kreeg, kon de gelijkmaker niet uitblijven. 7 minuten voor tijd was het dan zover. Uit een corner en via de lat vloog de bal in het Wackerdoel.  2 – 2. Een teleurstelling in het Wackerkamp veroorzakend……, doch een zeer terechte uitslag!

Zondag bindt Wacker, opnieuw in een thuiswedstrijd , de strijd aan met “De Blesse”.