Wacker 3- havelte 3

De eerste 3 punten zijn binnen…

Na het gelijke spel van vorige week werd het tijd om de punten binnen te halen. De dag begon goed, good old hansie had een lekker bakkie klaar staan in de vernieuwde kantine. Na een korte heftige warming up kon de wedstrijd eindelijk beginnen. Beide teams waren redelijk aan elkaar gewaagd, ware het niet dat de bezoekers uit Havelte alleen de twaalfde man met een peukie op de lippe meegenomen hadden en het op den duur toch af moesten leggen.

De wedstrijd was nog niet goed en wel begonnen of de behendige spits van havelte had de eerste er al in liggen, dat beloofde wat. Echter wist wacker na een vlijmscherpe aanval de verdiende 1-1 te maken. De bezoekers bleven gevaarlijk en op de 1-2 liet zich aantekenen. Het gelegenheids duo centraal had even de bonkige spits over het hoofd gezien en die plaatste met een bekeken bal de 1-2 binnen. Nog voor rust deed wacker wat terug in de vorm van Frankie Johnson.

Wederom dankzij Hans was er een heerlijk bakkie thee.

Ik weet niet wat Hans in de thee had gegooid maar binnen no time stond het 3-2. Wacker was sterker maar wist de vele kansen niet te verzilveren. Jan koster de scheids deed nog even een kleine duit in het zakje van wacker 3 door een buik/handsbal van onze fearless leader door de vingers te zien. Dit was voor havelte het knakmoment en wacker denderde door. Remco maakte de 4-2. De wedstrijd kabbelde voort totdat havelte uit een ingestudeerde corner de 4-3 wist te maken. Zou het dan toch nog spannend worden? Het antwoord is nee. Uit een afgemeten voorzet van Frank maakte Remco de 5-3. Een welverdiende overwinning op een leuke tegenstander havelte. De eindstand van 6-3 is voor mij een raadsel maar wellicht heb ik een doelpunt gemist.

Wist u dat:
De doelpuntenmakers van vandaag remco(3) en Frank(2)waren;
Jeroen K inmiddels ook laatste man en linksback heeft gestaan
Lars jarig is en en zijn zus ook;
Arend weer eens van de partij was;
Wacker 3 ineens jassen voor de wissels heeft;
Ook de geblesseerde, gepasseerde en spelers zonder oppas langs de lijn stonden voor support;
De keeper nog steeds geen tas heeft maar niels zegt er mee bezig te zijn;
Roland ineens geen baard meer heeft!

Tot volgende week! De reporter