V.V. WACKER – V.V. RUINEN   0 – 2

Daar was ie dan!! De gemeentelijke “de Woldenderby” tussen de beide dorpen De Wijk en Ruinen die een aantal jaren geleden, nog een eigen gemeente vormden, maar die nu o.a. samen de gemeente De Wolden vormen. De gemeente had zelfs wethouder Van Dijk afgevaardigd om de eerste trap in deze wedstrijd te verrichten. Vele supporters keken toch wel met enige spanning uit naar deze match,  nu beide clubs samen in de 3e klasse van de K.N.V.B.spelen.

En wat viel die wedstrijd afgelopen zondag in De Wijk  toch tegen! Koud, regenachtig weer, geen spanning in het veld, weinig inzet bij de spelers (met hier en daar een uitzondering!) geen enthousiasme bij de supporters enz.enz.enz. Een “makkie”,  voor scheidsrechter Leuning uit Tinaarloo, die zich overigens uitstekend van zijn taak kweet!

Beide ploegen begonnen uitermate voorzichtig aan de wedstrijd;  het leek wel of ze een beetje bang voor elkaar waren. Hoewel  Wacker technisch misschien iets meer in haar mars had, ging de wedsstrijd (met wat kleine kansjes aan weerszijden) toch wel gelijk op. De ruststand was dan ook 0  –  0.

Ruinen gooide er na de rust nog een schepje enthousiasme bij op en dat leidde tot enkele gevaarlijke situaties voor het doel van Wart van Holsteijn. Een doelpunt kon niet uitblijven en in de 67e minuut scoorde Ruinen met een “frommelachige” goal de 1 – 0. Wacker probeerde met opportunistisch spel de bakens te verzetten, doch behoudens een paar kansjes (zelfs een schot  op de paal!)kwam men niet. Ruinen rondde het karweitje met een prima kopbal af (2 – 0) . Wacker teleurgesteld achterlatend. Nog twee wedstrijden voor de winterstop n.l. zondag a.s. uit naar Mildam en de 11e december thuis tegen Oldemarkt. En dan……………..kunnen de schaatsen uit vet!!!!!!!

Jan Tijink (supporter)