V.V. WACKER – V.V. LEMMER.

De tegenstander voor  de tweede thuiswedstrijd van Wacker, de voetbalvereniging Lemmer uit Friesland , is nou niet een vereniging waarmee Wacker regelmatig ontmoetingen heeft. Het is lange tijd geleden, dat de mannen uit Lemmer onze tegenstanders waren. Maar vandaag was het dan zover. De omstandigheden waren beter dan vorige week, mooi voetbalweer en “de mat” lag er voortreffelijk bij. Dus kon er begonnen worden, onder leiding van de prima fluitende scheidsrechter Ferry Hooge uit Hollandseveld.  Wacker begon enthousiast aan de wedstrijd en na 3 minuten had de ijverige Koen Dekker kunnen (en moeten) scoren. Lemmer had een paar snelle jongens in hun voorhoede lopen en daarom was het toch opletten geblazen voor de Wacker achterhoede. In de 25 minuut was voor onze snelle Rob van Luin helaas de koek op en werd hij gewisseld met Siemen Hiemstra. Lemmer was zo vriendelijk om Wacker een handje te helpen,door een eigen doelpunt te scoren. Enkele prachtige kansen van o.a. aanvoerder Edwin Dekker en ook van Joost van der Weide, hadden de supporters van Wacker wat rustiger thee kunnen laten drinken, doch het bleef bij slechts 1 – 0.

Lemmer kwam vuriger uit de kleedkamer dan Wacker, dat  dacht de buit al binnen te hebben. Daar kwam men wel achter ,toen Lemmer uit een strafschop de stand op 1 – 1 bracht  Wacker zette weer aan en een geweldige kopbal van Stefan Pauwels geselde de lat boven de keeper. Maar….geen doelpunt. Dat kwam er wel, toe diezelfde Stefan Pauwels met een “kniebal” de toch wel dik verdiende  2 -1 voor Wacker op het scorebord bracht. En toen ook Joost van der Weide de 3 – 1 scoorde, was Lemmer geslagen en bleef Wacker na 3 wedstrijden ongeslagen. Opnieuw een knappe overwinning van de mannen van Gert Jan Hoekstra. Volgende week gaan onze blauwwitten naar die ander blauwwitten (B.E.W.) in Vledder.