Zondag 31 maart 2019   Wacker 3 (W3)  – Nieuweschoot 3 (NS3)

Met een heerlijk lente zonnetje stonde de wedstrijd W3 – NS3 op het programma. Na de 2-2 remise van vorige week in Nieuweschoot, wisten we dat het een taai potje zou worden. (Dat was ook te lezen in het prachtige verslag van Jan!). Met 2 verschillende teams ten opzichte van de week daarvoor (volgens mij). Bij W3 waren Joran van Wijmeren en Jurre Dekker (?) ingevlogen als stand-ins voor de spitsen posities!

W3 begon ijzersterk aan de wedstrijd en had binnen 5 minuten al een grote kans op de 1-0, helaas ging het schot van Remco voorlangs.  Daarna kabbelde de wedstrijd voort, beide ploegen waren slordig en creëerden weinig kansen. Waar lag dat aan?? De OTR rit ?? de gorter HR Party? Of de lente kriebels ??. En plotseling stond het ineens na wat klungelig ingrijpen van de defensie van W3 (Joeri ?? Dennis ??)   de 0-1 op het scorebord! 0-1 ruststand.

De tweede helft, ondanks de goede voornemens in de kleedkamer, bleef het voort kabbelen. Een paar kleine kansen voor W3. Joran wist nog wel het doel te vinden, alleen aan de verkeerde kant van het zijnet. NS3 haalde nog een kopbal uit een corner van de achterlijn, en ook de keeper van NS3 stond net op de juiste plek toen een schot van Remco nog van richting werd veranderd. Het zat dus ook niet echt mee. Om toch nog een vuist proberen te maken, werd de spelwijze van 2 naar 3 spitsen gewijzigd. W3 ging op zoek naar de gelijkmaker. En als je alles op alles wil spelen dan laat je wat ruimte in je verdediging. Daar maakte NS3 vlak voor tijd gebruik van, met een verwoestend schot  ging de bal tegen de wieker touwen, 0-2. De prima leidende scheids, Jan koster, maakte er een einde aan.

De derde helft werd uiteraard wel door W3 gewonnen. Met de uitstekende barman Joeri en zijn klunzige assistent Hans Vos. J

W3 succes volgende week, thuis tegen Oranje Zwart, waar tegen nog iets goeds te maken is!