Van wie is dat d’r iene?

Vandaag maken we nader kennis met één van die “jonge veulens”, die deze zomer toe zijn getreden tot de selectie van hoofdtrainer Theo van ’t Zand. Afgelopen zondag gaf hij in de uitwedstrijd bij Smilde ’94 al zijn visitekaartje af, toen hij ons 1e team met een formidabele goal aan de leiding bracht!!

Het is Coen Snoeijenbos, wonend aan de Oldenhof in ons dorp.

Geboren op 01-05-2002(17 jaar) als zoon van Albert Snoeijenbos (vroeger gevoetbald bij Alcides in Meppel en later in de lagere elftallen van Wacker) en vrouw Romy, die graag haar kilometertjes rent bij “De Reestrunners”.

Coen liep met goed resultaat door onze basisschool “De Horst” en kwam toen terecht op “Stad en Esch” in de HAVO-afdeling. Daar zit hij nu in de 5e klas en hij hoopt dit komend zijn eindexamen met goed gevolg af te leggen.  “En dan Coen?”, is mijn logische vraag. Hij wil graag naar zee en het liefst bij de H.A.L.(de Holland Amerika Lijn) op een cruiseschip. We zullen zien!

Wat zijn “voetbalcarrière” betreft, deelt Coen mij mede, dat hij alle jeugdelftallen van Wacker heeft doorlaten, met een onderbreking in C1, toen hij een jaar bij Alcides heeft gespeeld. Hoewel hij in het verleden(toen hij 9 jaar was)reeds gescout  werd door o.a. Pec Zwolle en Heerenveen, keerde hij toch weer terug naar zijn oude “cluppie” Wacker , waar hij tenslotte het voetballen heeft geleerd.

Coen was blij en verrast toen trainer Theo van ’t Zand hem dit jaar bij de selectie haalde. Hoewel hij nog geen vaste basisplaats heeft veroverd in het 1e team, zit hij wel heel nadrukkelijk “op de deur te kloppen!” Geen wonder, want wie hem met zijn “Cruyfiaanse passeerbewegingen”ziet spelen, raakt er van overtuigd dat Wacker nog veel plezier aan dit talent kan beleven. Tot slot deelt Coen mij  mede, dat hij nog lang niet van plan is naar een andere club te verhuizen. Waarvan akte!!!!                  Jan Tijink