Van wie bin ie d’r iene?…..Eric Bakker

Van wie is dat d’r iene??

Vele inwoners van ons dorp (behalve dan “de harde kern”van onze voetbalclub WACKER) zullen het niet weten, dat een jonge inwoner van onze Wijker samenleving wekelijks in een geel shirt met blauwe broek(Cambuur Leeuwarden), zijn partijtje meeblaast in de Eredivisie van onze voetbalcompetitie.Ik vond het dus tijd worden om eens nader met hem kennis te maken.
Zodoende stond onlangs een keurig uitziende, nette jongeman, bij mij op de stoep, voordat hij vetrok naar Leeuwarden voor de thuiswedstrijd tegen Roda J.C., om met mij een interview aan te gaan.
ERIK BAKKER. wonend op Schoonvelde (de weg naar Koekange), is zijn naam. Hij is geboren op 21 maart 1990.
Hij komt uit een sportieve familie; zijn ouders waren fanatieke(Friese) korfballers,  hij heeft een broer die goed kon voetballen doch helaas gestopt is en een sportieve zus Ellen.
Erik heeft onze basisschool “De Horst” succesvol doorlopen, ging naar het v.w.o. bij Stad en Esch in Meppel, doch na 2 jaar zette hij dat onderwijs voort in Zwolle. Want inmiddels waren zijn voetbaltalenten, in de jeugd van Wacker, ook doorgedrongen tot de scouts van PEC Zwolle  en zo werd het voor Erik onderwijs in combinatie met voetbal in Zwolle. En zowel in het onderwijs als op het voetbalveld bleef het succesvol gaan met hem!
Hij heeft geprobeerd het voetballen te combineren met een studie bedrijfseconomie, doch het leek hem toch beter om zich helemaal te storten, als full-professional, op het voetbal.
2 jaar geleden trok Cambuur Leeuwarden aan de bel en met die club is Erik inmiddels gepromoveerd naar de Eredivisie(hij was het, die de beslissende treffer tegen Excelsior Rotterdam tegen de touwen schoot!!!).
Als aanvallende middenvelder kunnen we hem regelmatig, onder nummer 6, over het scherm zien dartelen. Een mooie speler!!

Erik, die zich   inmiddels in Groningen heeft gevestigd (waar ook zijn vriendin Vera woont), hoopt in de toekomst nog een stapje te kunnen maken op de voetballadder. Of dat bij zijn favoriete club Ajax is, is natuurlijk de vraag, maar het zou wel geweldig zijn! De club Wacker( waar hij, as het effe kan, elke zondag komt kijken)  en haar aanhang, zou hem dit geweldig gunnen.
Laatste vraag aan Erik: “Kom je ooit terug bij Wacker””??Antwoord van Erik: “Zeg nooit nooit maar…….in de toekomst kijken kan ik ook niet”!
Erik: Hartelijk dank voor je spontane gesprek, het ga je in alle opzichten goed en……………nog bedankt, dat jij je niet te groot voelde om de pupillen van Wacker te trainen!!