Rubriek: “van wie bin ie d’r iene?”

Daan Dekker “VAN WIE IS DAT D’R IENE”??

Voor deze rubriek hoef ik deze keer geen al te lang verhaal   schrijven, want het is een speler die, tot nu toe, geboren en getogen is in De Wijk.. Het is Daan Dekker, zoon van André Dekker en Anja de Boer.  Daan heeft nog een jongere broer die in het A1 elftal speelt.
Een familie, die een warm hart voor de vereniging Wacker heeft.
Daan is in het Meppeler ziekenhuis geboren op 5 juni 1997.
Wat de scholen betreft, heeft hij uiteraard het onderwijs in ons dorp gevolgd.Van peuterspeelzaal tot en met de o.b.s. “De Horst”.Daarna is hij naar  “Stad en Esch”, afdeling V.M.B.O.,in Meppel  gegaan. Daar heeft hij met goed gevolg zijn diploma “TIMMERMAN” gehaald.  Nu volgt hij in Ruinen op het O.C.B. (Opleidings Centrum Bouw) de cursus Niveau 2.
4 dagen werkt Daan bij bouwbedrijf Eikenaar in Meppel en 1 dag in de week gaat hij naar bovengenoemde cursus, die 2 jaar duurt.Daan is van plan om daarna ook niveau 3 (allround timmerman) te gaan doen. (dus Wacker heeft er straks, naast een goeie keeper, weer een goeie “klusser”bij!!)
Wat de voetbalcarrière van Daan betreft, daarover kunnen we kort zijn: Begonnen in de pupillen van Wacker, alle jeugdelftallen als zowel veldspeler als keeper doorlopen en geëindigd als keeper in het A1 elftal.
Inmiddels zit Daan bij de senioren  in de selectie van het 1e en 2e team.
Daan vindt Wacker een gezellige club (vindt hij erg belangrijk) en is erg blij dat er nu een aparte keeperstraining wordt gegeven door Erik Pomper (zelf oud-keeper van o.a. Alcides).
Daan durft heel voorzichtig (maar wel heel voorzichtig!!)te stellen, dat het 1e elftal van Wacker 3e klasser blijft.
Daan heeft als favoriete club: AJAX Amsterdam!!
Een leuke, rustige, sportieve kerel deze Daan!