Rubriek: “Van wie bin ie d’r iene?”

BartJan Smid“Van wie is dat d’r iene?”
Opnieuw stel ik u voor aan een speler die aan het eind van het vorige seizoen de beslissing nam om lid te worden van onze club “Wacker”.
Het is Bart Jan Smid (geen familie van onze huidige trainer Bart Smid) uit Meppel, geboren in Meppel op 17 juni 1997 (dus net 18 jaar oud).
Het is een hoogblonde, stevig uit de kluiten gewassen jongeman, zoon uit een gezin waarvan vader ooit voetballer is geweest, moeder een verdienstelijk amazone en een broer die niks met voetballen heeft, maar wel de bokssport een warm hart toedraagt.
Bart Jan begon zijn voetballoopbaan als 6 jarige pupil bij het Meppeler M.S.C., heeft daar alle jeugdelftallen doorlopen met als hoogtepunt een kampioensschap van het C1 elftal met promotie naar de 3e devisie.
Uiteindelijk belandde Bart Jan in het A1 elftal van M.S.C. dat helaas aan het eind van een redelijk verlopen seizoen in de vorige competitie, bijna helemaal uit elkaar viel.
Voor Bart Jan reden om, samen met Bram en Joost, zich aan te melden bij de blauwwitten in De Wijk, waar hij werd opgenomen in de selectie van het 1e en 2e elftal. Door enkele vervelende blessures is hij nog weinig toe gekomen aan het spelen van serieuze wedstrijden, doch hij staat te popelen om zich op korte termijn te bewijzen dat hij een aanwinst voor onze club kan zijn.
Wel heeft hij inmiddels ontdekt dat er, vooral fysiek, nogal wat verschil zit tussen het jeugdvoetbal en het spelen/trainen bij de senioren!
Hij is heel erg tevreden over de leuke sfeer die er in de selectie en ook in de vereniging, heerst.
Bart Jan heeft na zijn lagere schooltijd, zijn V.M.B.O. diploma behaald en studeert nu aan het Drenthecollege, met als studierichting: Horecaondernemer. Deze opleiding duurt 3 jaar.
Bart Jan is een fervente Ajax-aanhanger en bovendien is hij er van overtuigd dat ons 1e elftal zich dit jaar handhaaft in de 3e klasse. Dat helpen wij hem natuurlijk hopen!!!
In elk geval hartelijk welkom in onze geledingen Bart Jan en we hopen natuurlijk dat je met de keuze voor Wacker een goede keuze hebt gemaakt!